مفهومات

کجایه زمان تکه ای از من جا مانده که حالا در پی اش تمام لحظه ها را کابوس میدانم؟کجا؟

مفهومات

کجایه زمان تکه ای از من جا مانده که حالا در پی اش تمام لحظه ها را کابوس میدانم؟کجا؟

الرحمان...

تا حالا شده تمام امیدت را از دست داده باشی؟مثلا میتوانی حس کسی را بفهمی که از مطب دکتری بیرون می آید ولی شاید برای برگشت مجددش روزنه امیدی باقی مانده باشد,اما باربعد که بعد از هزار نذرو..با ترس و..پا در مطب میگذارد وتمام امیدش ناامید میشود..!میتوانی حسش را درک کنی؟طلبکاریش از زمین وزمان..از خدا..یا میتوانی بفهمی حال داغداری را که بعد از خاک عزیزش یقین میکند که دیگر نمیتواند گرمی دستانش را حس کند یا برای با هم بیرون رفتنشان نقشه بکشد ویا ...ویا می توانی حس طلب کاری آن معلولی را بفهمی که از روی ویلچر به هم سن وسالانش نگاه میکند؟واز روی غرور بغضش را خفه میکند تا بیشتر با ترحم دیگران خرد نشود؟آری یقین دارم که تمام اینها کار خداست..او این حس پاک طلب کاری از خودش را دوست دارد..او میپسندد که بنده حقیر ,نا چیز که به نفسی بند است با آن حس پاک وبریده از همه جا سراغ خودش برود و درست مانند دودوست نه دو معشوق از روی محبت نه روی غریزه یا عادت به نیایش بنشیند...وشاید زیبا ترین لحظه آن باشد که بعد از تمام بد وبیراه هایی که به او گفته باشی وتمام بد بختی هایت را زیرو کرده ای تا نشانش دهی که بدهکارت است ,خود میفهمی که نه...سرت را بالا میگیری وبا بغض میگوی: ...

 پ.ن:

۱ـادعونی,فاستجب لکم...(مرا بخوانید تا اجابت کنم شمارا...)

۲ـاگر این متن نشان از جباریت خدا میدهد ضعف قلم من است که رحمانیتش را نشان کرده بودم ولی....

۳ـاگر نتوانستم منظور را برسانم,خب دوباره بخوان..میفهمی,این نه یعنی مفهومات.

نظرات 3 + ارسال نظر
بیـ دل شنبه 30 بهمن 1389 ساعت 14:44 http://bidelam.mihanblog.com/

بنده پیر خراباتم که لطفش دائم است
ورنه لطف شیخ و زاهد، گاه هست و گاه نیست

اشتباه نکن برادر آن بیت بالا از خیام نیست که موجب آزردگی خاطر شود. جناب لسان الغیب است!
و آن خدایی که به توضیح بسیار به تصویر کشیدی! فکر کن: کودکی که از روی ناچاری نیاز به چیزی دارد که در دست توست... و تو آنقدر آن بچه را به گریه می اندازی و آنقدر بچه تو را تمنا و خواهش التماس می کند... و آخر هم آن چیز را به او نمی دهی!...
اکنون می توانی حس کنی که خدایی بخشنده هستی!!!/

مهم نیست من خدا چه حسی دارم..مهم حس آن کودک است که میدانم میدانی چیست...
در ضمن یکی از مخاطبان اصلی این متن شما بودی از دل برادر..برای شما نوشته بودم:غزل بالای حضرت حافظ هم صحه بر ناگفته ماست...در ضمن اگر خدا قرار باشد با گفتن ما بدهد که دیگر بنده گوش به فرمان...هر چند با ندادنش خیلی جاهام داره میسوزه..ولش کن یاده مرحوم هایده افتادم:
زاهد ظاهر پرست از حال ما آگاه نیست

در حق ما هرچه گوید، جای هیچ اکراه نیست



در طریقت هرچه پیش سالک آید، خیر اوست

در صراط مستقیم ای دل، کسی گمراه نیست



تا چه بازی رخ نماید، بیدقی خواهیم راند

عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست



چیست این سقف بلند ساده بسیار نقش

زین معما هیچ دانا در جهان آگاه نیست



این چه استغناست یا رب، وین چه قادر حکمت است

کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست



صاحب دیوان ما گویی نمی‌داند حساب

کاندرین طغرا نشان حسبه للله نیست



هر که خواهد گو بیا و هر چه خواهد گو، بگو

کبر و ناز و حاجب و دربان، بدین درگاه نیست



بر در میخانه رفتن، کار یکرنگان بود

خود فروشان را به کوی می فروشان، راه نیست



هر چه هست از قامت ناساز بی‌اندام ماست

ورنه تشریف تو بر بالای کس، کوتاه نیست



بنده پیر خراباتم که لطفش دائم است

ورنه لطف شیخ و زاهد، گاه هست و گاه نیست



حافظ ار بر صدر ننشیند ز عالی مشربی است

عاشق دردی‌کش اندر بند مال و جاه نیست



این ابیات در آواز نیامده است.

دلارام یکشنبه 1 اسفند 1389 ساعت 09:45 http://delaram360.blogsky.com

من از فلسفه بافی که این رحمت خداست و آن حکمت خسته ام در بدبختی آدمیان چه چیز خوشایندی برای خدا وجود دارد؟

مشکل از من است....

بیـ دل یکشنبه 1 اسفند 1389 ساعت 17:07 http://bidelam.mihanblog.com/

رضا جان خدای من و تو یکیست و دیمان هم نیز...
اما از دین تو تا دین من فاصله شاید بسیار است!
خدا را خوب می گویی اما آنچه که میدانی و گفته اند می گویی.
علی را میشناسی اما....
به قولی: علی را اگر 100 قسمت کنند 99% رحمت است! اما...
میدانم مخاطب نه تنها این پست بلکه چند پستت من بودم و باور کن که تک تک کلماتت را از بر می دانم...

"این ابیات در شعر نیامده" از دستت در رفته! :)

مشکل از من است...
ولی اینجور ها هم نیست که مخاطب جند پستم فقط تو باشی..اگر فکر کنی من جور دیگر نوشتن را بلد نیستم .!بی انصافی....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد